Mijn betaling is niet geslaagd.
Als de betaling niet geslaagd is, betekent dit dat jouw bestelling niet geplaatst is. De tickets zijn ook niet voor je gereserveerd. Je kunt de tickets opnieuw proberen te bestellen via de Ticketshop. Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven, neem dan contact met ons op via [email protected].
Ik heb een terugbetaling aangevraagd, maar ik heb een nieuw rekeningnummer.
Terugbetalingen worden automatisch teruggestort naar het rekeningnummer waarmee de aankoop gedaan is. Als dit rekeningnummer is opgezegd wordt het bedrag teruggestort naar Chipta. Als je een email stuurt naar [email protected] met het betalingskenmerk van je bestelling, zorgen wij dat het geld op het juiste rekeningnummer terecht komt.
Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst.
Het gebeurt wel eens dat je een verkeerde bestelling plaatst. Helaas is een verkeerde bestelling nog steeds een bestelling. Chipta faciliteert alleen de kaartverkoop van evenementen en is verder niet inhoudelijk betrokken bij de organisatie ervan. Wij mogen dan ook geen beslissingen maken over het wijzigen en/of annuleren van geplaatste bestellingen. Neem hiervoor contact op met de organisatie van het evenement. Voor contactgegevens kun je terecht op de website of social media kanalen van het evenement.
Ik wil mijn bestelling wijzigen of annuleren.
Chipta faciliteert alleen de kaartverkoop van evenementen en is verder niet inhoudelijk betrokken bij de organisatie ervan. Wij mogen dan ook geen beslissingen maken over het wijzigen en/of annuleren van geplaatste bestellingen. Neem hiervoor contact op met de organisatie van het evenement. Voor contactgegevens kun je terecht op de website of social media kanalen van het evenement.
Ik heb mijn tickets niet ontvangen.
Het kan zijn dat de bevestigingsmail met jouw tickets in de map voor ongewenste email is beland. Mocht je de mail hier vinden verplaats hem dan naar de inbox, omdat de map voor ongewenste email automatisch geleegd kan worden. Je kunt ook inloggen op www.chipta.com met je e-mail adres en wachtwoord. Als je nog geen account hebt, kun je deze aanmaken. Gebruik hetzelfde e-mailadres dat je gebruikte tijdens het kopen van de tickets. Na het inloggen kun je al je eerder gekochte tickets vinden bij "Eerdere bestellingen" als je op je naam klikt rechtsboven op de pagina.
Kan ik mijn tickets doorverkopen?
Ja, dat kan. Wij raden aan om jouw tickets alleen te verkopen via TicketSwap. Dit is snelste en veiligste keuze voor zowel het kopen als verkopen van tickets.
Het lukt niet om het ticket te downloaden.
Wellicht is de ticketlink gebroken. Open de e-mail met de ticketlink en kopieer het eerste deel van de link (meestal blauw en onderstreept) naar de adresbalk. Selecteer en kopieer vervolgens het tweede deel van de ticketlink (meestal zwart) er direct achter en druk op enter. Je tickets verschijnen direct in beeld.
Kan ik een factuur of BTW-bon krijgen voor mijn aankoop?
Wij sturen geen facturen naar bezoekers van evenementen. Enkel naar onze klanten (de organisatoren dus). Wij kunnen helaas geen facturen sturen, omdat de ticketgelden alleen tijdelijk bij ons op de rekening staan. Uiteindelijk gaat het bedrag namelijk door naar de organisator van het evenement. Het is dus niet onze omzet, maar die van de organisator. Wel kunnen wij een btw-bon sturen. Hier staan in principe alle gegevens op die je nodig hebt voor bijvoorbeeld een declaratie bij een werkgever of voor het opnemen in een bedrijfsadministratie.
Ik kan mijn ticket niet openen.
Om het ticket te openen heb je Adobe Reader nodig. Dit programma kun je downloaden op www.adobe.com/reader. Als je een oudere versie van Adobe Reader hebt kan het zijn dat de ticket niet goed opent, in dat geval kan je het beste ook de nieuwste versie downloaden en installeren.
Het lukt mij niet om een bestelling te plaatsen. Wat nu?
Om je goed te kunnen helpen hebben we wat informatie van je nodig. Als je onderstaande punten mailt naar [email protected] gaan we je zo goed mogelijk proberen te helpen! • De betaalmethode waarmee je probeert te betalen. • Wat en waar het precies fout gaat. • Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke? • Kun je een screenshot maken van de pagina waar het fout gaat?
Kan ik de naam op mijn ticket wijzigen?
De meeste evenementen werken niet met naamsgebonden tickets. In de meeste gevallen is het dus niet nodig om de naam op jouw ticket te wijzigen. Mocht je dit, om wat voor reden dan ook toch graag willen, neem dan even contact met ons op via [email protected]. We kunnen je sneller helpen als je het betalingskenmerk meestuurt!
Wanneer heb ik recht op een terugbetaling?
Je hebt alleen recht op een volledige terugbetaling als de organisator het evenement annuleert of verplaatst naar een andere datum. Als je op eigen initiatief niet naar het evenement komt is de organisator niet verplicht de ticketgelden terug te storten. Als je een bestelling wilt annuleren of wijzigen neem dan contact op met de organisatie van het evenement.
Moet ik mijn ticket printen?
Nee, onze tickets kunnen gescand worden vanaf een mobiele telefoon. Zorg wel dat jouw telefoon voldoende is opgeladen, zo voorkom je problemen bij de entree van het evenement.
Ik heb een terugbetaling aangevraagd, wanneer wordt deze gestort?
Terugbetalingen worden altijd zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen teruggestort via dezelfde methode als je gebruikt hebt om te betalen. Als afzender staat "IntoPARTY" of "Pay.nl" vermeld.